Nibe-området har siden kommune- sammenlægningen for mere end 10 år siden været et aktivt område i Aalborg Kommune. Det vil Nibe Erhvervsråd gerne lægge grunden til at fortsætte de kommende år, og byder derfor alle lokale til at deltage i debatten op til byrådsvalget i år.

Det er en lille tradition, der fortsætter, når borgmesterkandidaterne for hhv. Socialdemokratiet og Venstre på mandag mødes i Nibe Erhvervspark – Skalcentret – og krydser verbale klinger op til byrådsvalget i november. Op til valget i 2013 var Nibe Erhvervsråd på samme måde initiativtager til et sådant duel-møde, som det nu sker igen.

– Vi ønsker fra Nibe Erhvervsråd at fortsætte den aktive linje, som borgere og virksomheder i vort område er kendt for, og det er hvad vi arbejder for i Nibe Erhvervsråd, siger rådets næstformand Peter Libak, der til daglig er direktør for den lokale virksomhed Wolturnus A/S.

– Og netop derfor er det også vigtigt for os som lokale erhvervsfolk at give både virksomhedsledere og borgerne lejlighed til dels at overvære debatten mellem et udpeget panel og kandidaterne – og ikke mindst debatten mellem publikum og borgmesterkandidaterne, understreger Peter Libak.

Lokalt spørgepanel
Til lejligheden har Nibe Erhvervsråd nedsat et panel af personer med rødder i forskellige del af det lokale samfund. Alle fire i panelet bor i Nibe:
Trine Fage Krogh, Projektleder hos Tradium uddannelses- og vejledningscenter, Randers.

Tina Lambrecht, formand for landsforeningen af Danske Fysioterapeuter.

Bjørn Drejer, afdelingsdirektør i Spar Nord Bank, medlem af af Nibe Handelsforenings bestyrelse og tidligere formand for Nibe Håndboldklub, medlem af bestyrelsen for Nibe Idræts- & KulturCenter.

Lars Kirk Larsen, indehaver af Tøjhuset i Nibe, formand for Nibe Handelsforening.

Debatten styres af redaktionschef Ingrid Buch, TV2Nord.

Lokale emner til debat
Hvilke lokale emner, der kommer til debat, afhænger i høj grad af publikum, men også panelet forbereder nogle aktuelle lokalpolitiske spørgsmål som f.eks. boligudvikling, udbygning af institutioner, indkøbspolitik, kollektiv trafik m.m. er mulige, slutter Peter Libak.