Lørdag kunne Nibe Festivals ledelse samt bestyrelse berette om status på Nibe Festivals nu tre overståede dage. Her kunne Festivalleder Peter Møller Madsen, der i dagens anledning havde allieret sig med Bestyrelsesmedlem Troels Severinsen, fortælle, at Nibe Festival fredag havde slået omsætningsrekord med en omsætning på 4,6 mio. kr., hvilket er 13% over fredagens budget. Dermed slog Nibe Festival for tredje dag i træk budgettet, og der tegner sig et billede af en rekordomsætning.

Før festivalen så det anderledes ud, da festivalleder Peter Møller Madsen og resten af ledelseskollegaerne var mentalt pressede på grund af den meget svingende vejrudsigt, men på trods af de svære vejrmæssige udfordringer synes festivallederen, at de er kommet ud på den anden side med rank ryg og har på intet tidspunkt vaklet.

Peter Møller Madsen siger også, at den store frivillige organisation på intet tidspunkt mistede deres vigtigste fokuspunkt; festivalgæsterne og deres sikkerhed. Dette kom til udtryk under koncerten fredag aften, hvor det amerikanske hip-hop band Rae Sremmurd indtog Stor Scene. Her var der en vild stemning, da der blev dannet såkaldte ”mosh pits” blandt publikum, hvor hensigten er bevidst at skubbe hinanden rundt på festivalpladsen. Dette medførte, at Stor Scenes konferencier, Geo, kortvarigt måtte afbryde koncerten og bede festivalgæsterne om at passe bedre på hinanden.

De sikkerhedsmæssige udfordringer resulterede i, at Nibe Festivals sikkerhedspersonale måtte klippe 11 armbånd på de festivalgæster, som forårsagede de største problemer. Festivallederen roser festivalens sikkerhedspersonale for at have ageret korrekt i situationen, som kunne have udviklet sig til en farlig affære, hvis ikke sikkerhedspersonalet havde skredet til handling.

Nibe Festivals bestyrelsesmedlem, Troels Severinsen kunne oplyse om en række tal, som festivalen har haft mulighed for at trække ud af deres nyerhvervede kassesystem. Her kan de berette om, at der indtil videre er solgt 22.850 glas appelsinjuice, svarende til 16 tons appelsiner og 980 flasker vodka. Herudover har det nye samarbejde med Azzurra Pizza resulteret i, at der indtil videre er langet 1.650 pizzaer og over 1.000 pizza slices over disken, og samarbejdet betegnes dermed som en succes. Festivalens absolutte ”bestseller” er dog stadig den berygtede festivalburger, som festivalens frivillige personale har solgt 14.270 af indtil videre.