Rekorder fra 2016 slået og udfordringer løst

På søndagens møde mellem festivalledelsen og de mange teamledere på årets Nibe Festival var der en ualmindelig god stemning, og bestyrelsesformand Thomas Larsen havde med egne ord svært ved at holde armene nede:

– Baggrunden herfor er den, at der i år – på trods af en vis konkurrence fra DGI's Landsstævne i Aalborg samt opståede udfordringer undervejs i festivaldagene – er løst praktiske og logistikmæssige opgaver til topkarakter, og økonomisk er salget fra barer og boder gennem alle fire dage steget i forhold til 2016, som også var rekordår. Samlet lander festivalens omsætning med et index på 111 i forhold til såvel sidste års salg som budgettet for 2017, som er forholdsvis enslydende.

– Det er særdeles flot, at vi efter et rekordår på den måde kan løfte omsætningen og tillige også billetsalget, idet festivalen som helhed balancerede på tærsklen til helt eller delvist udsolgt, og det er altså store mængder såvel af festivalgæster som musik og ikke mindst mad og drikkevarer, der håndteres under den fire dage lange festival, understreger Thomas Larsen.

Festivalleder Peter Møller Madsen supplerede på mødet med teamlederne med at stor-rose den indsats, der er lagt over hele linjen. Til teamlederne sagde han direkte: »gå nu ud og ros jeres formænd og frivillige medarbejdere. Det er jeres og deres fortjeneste, at denne maskine kører fantastisk, og vi kan naturligvis slet ikke undvære jer. På samme måde håber vi på og regner med, at I heller ikke kan undvære det fællesskab, der er opbygget i forlængelse af alle arbejdsopgaverne«.

En række af festivalens centrale teamledere fra lægevagt, sikkerhed, IT og økonomi kunne alle melde om en ganske rolig Nibe Festival 2017.

Festivalens egen tildeling af »Fidussvinet« gik ved denne lejlighed til afdelingen for transport, trafik og logistik, repræsenteret ved Mads Høj og Jens M. Jensen.