Den store køkkenkoncern JKE, som har hjemmehørende i Jerslev, har et landsdækkende net af forhandlere, der geografisk dækker hvert sit område.

En af de største JKE-forhandlere; faktisk den største i Danmark, er Køkken- og Hvidevarebrugsen, som for nylig i forbindelse med virksomhedens stort anlagte Åbent Hus arrangement, fik besøg af direktionen fra JKE-koncernen.

Adm. direktør Claus Beier havde den gode nyhed med til St. Ajstrup denne sommerlige forårsmorgen, hvor Køkken- og Hvidevarebrugsen var top-tunet til en Åbent Hus dag, som i øvrigt trak mange kunder til.

Og til den samlede skare af Køkken- og Hvidevarebrugsens medarbejdere lagde Claus Beier ikke skjul på, at samarbejdet med »landbrugsen« i St. Ajstrup er af meget stor betydning for såvel fabrikkens samlede salg som for JKE-mærkets udbredelse.

JKE-direktøren trak også nogle linjer tilbage i tiden, fra parternes indgåelse af forhandleraftale. Det er nemlig i år 25 år siden, Køkken- og Hvidevarebrugsen og JKE indgik aftale om den St. Ajstrup’ske forhandling af JKE-mærket. Siden da har der været en markant vækst i salget, som ikke mindst de mange udstillinger og dygtige salgs-teams i St. Ajstrup har medvirket til, sagde Claus Beier.

Heri blev han bakket op af markedschef Henrik Madsen, der overrakte et diplom til salgs- og marketingchef Claus Nielsen som bevis på 25 års samarbejde.

Butikschef Preben Bisgaard modtog diplomet for udnævnelsen til Årets Butik i JKE-regi af adm. direktør Claus Beier (t.v.).

Butikschef Preben Bisgaard var ikke uventet meget stolt af – dels markeringen af 25-året for parternes start på et frugtbart samarbejde, men også, at butikken i St. Ajstrup nu igen kåres til Årets JKE- Butik – en hæder, som senest i 2006 blev tildelt Køkken- og Hvidevarebrugsen.

Preben Bisgaard sagde i øvrigt: – På vort diplom fra 2006 bemærkede JKE følgende om Køkken- og Hvidevarebrugsen: 1. Imponerende salgsniveau. 2. Tilbyder at dele viden med kolleger. 3. Loyal og positiv samarbejdspartner.

– Disse ting har altid betydet meget for os i St. Ajstrup, og fortalte at »Brugsen« altid har taget og fortsat tager samarbejdet meget seriøst. Vi arbejder konsekvent på at blive bedre og oplevede sidste år en knap 40% vækst i omsætningen, hvilket underbygger de nævnte udsagn. 

– Vi er fortsat ikke som de andre – vi er St. Ajstrup’ske, og vi gør derfor mange ting anderledes. Vi ønsker at være i øjenhøjde med vore gæster, som vi betegner kunderne. Og vi skal sælge oplevelser med kvalitet, service og rådgivning helt i top, sagde Preben Bisgaard afslutningsvis.

Som et særligt bevis på St. Ajstrup-medarbejdernes gode indsats fik hver medarbejder samtidig overrakt en lille gave fra JKE-fabrikken.

 

Adm. Direktør Claus Beier overrakte salgs-og marketingchef Claus Nielsen beviset for 25 års samarbejde.