- Torsdag, 6. juli 2017
Af: Brit Olesen, Haugårdsvej 46, Næsborg, 9670 Løgstør
Der er udlagt en rapport på internettet under navnet Visualiseringsrapport Miljørapport: Vindmøller ved Nørrekær Enge II April 2017.
Rapporten har 25 fotostandpunkter. Nummer 25 er fra Aggersundbroen mod møllerne i Nørrekær Enge, men det foto findes ikke i den ovennævnte rapport.
Der er et oversigtskort i rapporten, der viser, at der findes fotostandpunkter helt op til nummer 36, men punkterne fra 24 til og med 36 findes ikke i den rapport, der er lagt ud på internettet.
Ved henvendelse til Vattenfalls Kurt Kornberg, fik jeg tilbudt et besøg af ham vedrørende fejlen. Han mente, at han kunne hjælpe mig med at læse den. Det afslog jeg, for jeg har ingen problemer i denne retning.
Derefter blev jeg fra kommunens (Vesthimmerland, red.) sagsbehandler (Nørrekær Enge II projektet) Kim Stadsvold på en meget provokerende måde opfordret til at tage imod besøget fra Kurt Kornberg fra Vattenfall, så jeg derved ville kunne lære at forstå den fejlbehæftede rapport.
Arkitektfirmaet Urland, der har lavet rapporten, har oplyst, at det er kommunernes ansvar, at lægge rapporten rigtigt ud til offentligheden. De erkender, at rapporten er lagt forkert ud og lover at kontakte kommunen.
Kim Stadsvold oplyser, da han beder mig tage imod læsehjælpen, at der er en del 2 tilgængelig til rapporten og medsender en kommune side fuld af ens muligheder med her, her, her, her og her. Sikke en vildledning. Han har dog rettet 2Xher til 1. og 2. del nu, men der ligger stadig kun den ene del, når man søger efter rapporten, hvor billede 25 ikke er tilgængelig, og her er ingen oplysning om, at der findes en del 2 til visualiseringsrapporten.
Det må også være frustrerende for Urland at have lavet et stykke arbejde, hvor halvdelen ikke bliver vist.
Det er ligeså frustrerende, at være borger i en kommune (Vesthimmerland, red.) der ikke modtager oplysninger om fejl, og med det samme antager at borgeren har behov for læsehjælp fra Vattenfall.
Kim Stadsvold vil ikke rette fejlen, og Aalborg Kommunes sagsbehandler er passiv. Høringsfristen er stadig 18. august 2017.
Hvorfor tager kommunen ikke ansvar og retter fejlen med det samme? Er der noget at skjule?
Brit Olesen