Med et år til det kommende kommunalvalg, har Venstres ungdom i Aalborg Kommune valgt spidskandidat. Det bliver den 23-årige Mathias Hasager og han bliver dermed nummer to på Venstres liste.
Mathias er opvokset i Nibe, nu bosiddende i Aalborg, og har stadig en stor tilknytning til Nibe, hvor hans familie er bosiddende.

I forbindelse med valget udtaler Mathias
“Jeg er stolt og spændt over at kunne annoncere mit kandidatur til Aalborg Byråd som nummer to på Venstres liste og spidskandidat for Venstres ungdom.””Min interesse for politik stammer nok primært fra min far, der selv har været politisk aktiv i forbindelse med valg til regionsrådet. Nu synes jeg det er tid til jeg selv prøver kræfter med kommunalpolitik og jeg håber meget på, at jeg får så stor en opbakning, at jeg opnår valg.
Det næste år skal der arbejdes hårdt på mit kandidatur, men jeg tror på det.”

Mathias Hasager er opvokset i Nibe, hvor han gik på Nibe Skole og stadig har en stærk tilknytning til lokalsamfundet. Mathias er i dag i gang med en uddannelse som salgselev hos Norlys. Fritiden bruges bl.a. som politisk ansvarlig for Venstres Ungdom, samvær med vennerne, og så er deltagelse på sommerens Nibe Festival altid højt prioriteret. / JS