I påsken gik Jacob Klivager af som landsformand for SF Ungdom, for at fokusere 100 % på den kommende valgkamp til folketingsvalget. Han vil bruge sin platform som afgående formand til at blive den grønneste kandidat i Nordjylland.

”Når Løkke trykker på knappen er jeg helt klar og min ambition er at være den grønneste kandidat i Nordjylland, men det ved jeg er svært med så mange gode kandidater der stiller op. Jeg brugte dog rigtig meget af min formandstid på at få skabt en grøn generation. Det synes jeg vi er ved at være”

Jacob Klivager, der har boet de sidste to år i København, har flere gange ugentligt haft sin gang på Christiansborg, og været med til at få SFU til at være grønnere.

– Det har givet hår på brystet at være i København men nu glæder jeg mig til at komme hjem til Nordjylland. Jeg har som landsformand for SFU, haft min ugentlige gang på borgen, og samtidig fået en enorm platform at arbejde videre på, nu vil jeg give den alt, hvad jeg kan for vores børn og klimaets skyld, siger han.  

Jacob Klivager er 28 år og stiller op i Aalborg Vest. Han var ved sidste valg også opstillet på SFs liste i Nordjylland. Den nye landsforkvinde for SFU er Sofie Lippert fra Århus.