Køkken- og Hvidevarebrugsen i St. Ajstrup vest for Nibe har de seneste knap 50 år med sin beliggenhed og sin særlige DNA og historie, udfordret branchens naturlove.

Og at man nu kan se frem til sin blot tredje leder af butikken gennem knapt et halvt århundrede, vidner om stor stabilitet. Det er en realitet fra 1. februar, hvor den kommende direktør Claus Nielsen tager over fra butikschef Preben Bisgaard.

Bisgaard tog for 11 år siden over fra den legendariske uddeler Thorkild Christensen, og nu gælder det 3. generation, kan man på en måde påstå. Claus Nielsen har sine arbejdsmæssige rødder meget tæt på branchen med køkkener, bad og garderober, idet han inden han kom til St. Ajstrup for knap tre år siden, var ansat hos JKE koncernen i Vendsyssel. JKE er hoved-leverandør af de nævnte varegrupper til Køkken- og Hvidevarebrugsens omfattende sortiment, og forretningen vest for Nibe er den største nordiske aftager af JKE fabrikkens produkter.

Overtager ansvar for forretning i topform
Ikke blot gennem de mange år siden Køkken- og Hvidevarebrugsen satte kursen mod forhandling af de langvarige forbrugsgoder, men måske særligt de senere år, har »St. Ajstrup«, som forretningen kort og godt også kendes under, opbygget et univers af oplevelser. Sammenlagt giver det et godt billede af, hvilke rige muligheder, der findes, når det gælder investering i, hvad der for de fleste familier er boligens mest centrale rum.

Gæsterne skal have de bedste betingelser
Den kommende direktør Claus Nielsen, der de seneste knap tre år har fungeret som intern salgs- og marketingchef, fortæller, at det helt centrale for Køkken- og Hvidevarebrugsen er og fortsat vil være, det helt særlige miljø, som kunderne – der i denne sammenhæng altid benævnes som gæster – møder i forretning og udstilling: 

– Vi sælger naturligvis produkter og løsninger, som også kan erhverves andre steder, men vi mener at gøre den helt afgørende forskel i den dialog, vi holder med kunden, og der igennem får skabt det bedste grundlag for den helt rigtige løsning, og det i hvert enkelt tilfælde. Det er naturligvis et »must« for enhver virksomhed, men vi gør dagligt en stor dyd ud af at holde vore grundlæggende mål for øje, siger den kommende direktør.

Den muntre tone er i højsædet, både internt i virksomheden, men også i forholdet til kunderne. Her er personalet samlet .

Hvor bærer udviklingen os hen?
Gennem mange år har udviklingen inden for køkken-, bad- og garderobe løsninger vist, at funktionalitet og design skal gå hånd. Den viden har vi altid for øje, og derfor udvikler vi til stadighed, dels vort kendskab til de nyeste løsninger, og viser dem også fysisk ved hele tiden at have en udstilling, der er opdateret, og der skiftes løbende blandt vores mere end 50 køkken, bad og garderobeudstillinger. Men vigtigst af alt, så skal vi huske, at vi sælger oplevelser – det skal ALTID være en oplevelse at komme til St. Ajstrup, siger Claus Nielsen.  

Fortsat stærk nordjysk spiller
En særlig erhvervs afdeling i St. Ajstrup regi er blandt de nyeste skud på virksomhedens udvikling. – Vi startede i det små med at udvikle denne afdeling sammen med JKE fabrikken og havde hjemme med afdelingen i Hjørring, indtil vi sidste år overtog en tidligere JKE butik i Brønderslev. Denne butik er nu hjemsted for dels en solidt forankret udstilling af køkken-, bad- og garderobe udstillingsmiljøer – på lige fod med udstillingerne i St. Ajstrup, men for det nordenfjord’ske marked. Her har også virksomhedens erhvervsafdeling hjemme, og herfra koordineres salget af større opgaver til primært større lejligheds- og boligbyggerier mv.

Vi holder os til rødderne
– Køkken- og Hvidevarebrugsen er nok den store spiller i forhold til vort oprindelige afsæt, nemlig den lille dagligvarebrugs i St. Ajstrup. Den lille dagligvareforretning lever fortsat i bedste velgående, og den vil også fremover være det formelle afsæt for vor specialforretning, understreger Claus Nielsen. Og som i al anden kontakt med kunderne, vil vi fremover fortsat værne om den særlige DNA, som hele vort forretningsgrundlag hviler på: Kunden skal ikke blot føle sig i centrum; kunden og kundens behov skal VÆRE i centrum, og det mål sætter vi os fortsat hver eneste dag, slutter Claus Nielsen.

Skiftet markeres fredag i virksomheden samt efterfølgende med Åbent Hus på søndag.

Claus Nielsen – ny direktør i St. Ajstrup

FAKTA: Den nye direktør
Claus Nielsen er 45 år og gift på 20. år med Bettina. De har sammen 3 børn, Patrick, Steffan og Mia på henholdsvis 23, 20 og 14 år. Bosat i Brønderslev. Har tidligere bl.a. været både kædechef og salgsdirektør på JKE Design køkkenfabrikken i Jerslev. Fritiden bruges på familie, venner og på golfbanen når tiden tillader det. 

 

 

 

 

Den muntre tone er i højsædet, både internt i virksomheden, men også i forholdet til kunderne. Her er personalet samlet .

 

 

Den nye direktør

 

Claus Nielsen er 45 år og gift på 20. år med Bettina. De har sammen 3 børn, Patrick, Steffan og Mia på henholdsvis 23, 20 og 14 år. Bosat i Brønderslev. Har tidligere bl.a. været både kædechef og salgsdirektør på JKE Design køkkenfabrikken i Jerslev. Fritiden bruges på familie, venner og på golfbanen når tiden tillader det.