- Onsdag, 22. november 2017
Rent socialdemokratisk flertal i Aalborg Byråd.
Stemmetallene for den samlede Aalborg Kommune foreligger og er sådan, at den socialdemokratiske byrådsgruppe fremover vil blive på 17 mandater og dermed absolut flertal og en fremgang på fire mandater.
Venstre bliver det næststørste parti i det nye byråd med otte mandater - en tilbagegang på to i forhold til det nuværende byråd.
Andre partier, der bliver repræsenteret er Det Radikale Venstre 1, Det Konservative Folkeparti 1, Dansk Folkeparti 2, Enhedslisten 2 (tilbagegang på 1).
Socialistisk Folkeparti og Liberal Alliance bliver dermed ikke repræsenteret i det nye Aalborg Byråd.
Borgmester Thomas Kastrup-Larsen sagde i en kort tale tirsdag aften efter midnat, at den socialdemokratiske valgsejr er et samarbejdsets resultat, og han ser frem til et bredt samarbejde om Aalborgs udvikling og muligheder.
De personlige stemmetal foreligger fortsat ikke og det er dermed usikkert, hvem der besætter de lokale mandater.















