Læserbrev – af:

Preben Kruse, Grønnegade 11, Nibe

Jeg har i Nibe Avis med stor interesse læst kandidaternes politiske præsentationer og debat.

Jeg glæder mig især over deres fokus på det nære, på skoler, lokalsamfund etc..

Al respekt for det.!

Men en politiker der ikke forholder sig aktivt til den grønne omstilling – væk fra CO2-truslen, har jeg svært ved at stemme på.

Jeg bekymres, når jeg, selv med den store lup fremme, hos kun få kandidater kan få øje på holdning og politiske forslag til at fremme den grønne omstilling. En omstilling vi jo ikke bare kan overlade til Christiansborg, men i højere grad også må tage ansvar for lokalt – også i Nibe.

 Hvor er kandidaternes politiske initiativer og håndsrækninger til de virksomheder i Nibe og omegn, der gerne byder kvalificeret ind på den nødvendige grønne omstilling.?

Hvor er forslag til konkrete kommunale initiativer, feks el-bilopladere ved offentlige arbejdspladser, hurtigere udfasning af CO2-biler, ’grønne krav’ til off. leverandører ?

Hvor er arbejdspladserne til de lønmodtagere der hellere vil beskæftiges med en klimaindsats, end bidrage med flere junkprodukter som genbrugspladserne er ved at drukne i?

Det er både uanstændig og uansvarlig politik at udsætte kommunal grøn omstilling og parkere klimagæld i børneværelset.

Venligst Preben Kruse
Medlem af ”Bedsteforældrenes KlimaAktion”